29 augusti 2008

Även jag har trillat dit

Jag har ju alltid gillat att skriva, men nu är det väl säkert 30 år sedan jag sist skrev dagbok. Det här känns ju defintivt som ett kul sätt att återuppta den vanan! Tack Anna som gav mig en knuff i den här riktningen!

Just ikväll kretsar tankarna kring helgens "tjejträff". Vi ska träffas i Fryksås i år och bl a prova Lottas Fäbodrelax. LG ska köra buss till Gällivare i helgen med något företagsgäng, så pojkarna är inhyrda hos farmor, farfar och faster. Det blir säkert bra! Jag funderar på att köra hoj ner, eftersom det blivit så lite av den varan i år. Får se vilket väder det är i morgon bitti....

Annars, på avdelningen "tokiga idéer" så kretsar de dagliga samtalen här hemma just nu mest kring Pappas stuga i Lillsjön. Tänk att det var så lätt att få med LG på tankarna kring en ev flytt! Vet inte om vi genast ska klassas som galna, eller om det här är det enda vettiga sättet för mig att behålla något av mina rötter, men på en ort som gör det möjligt att ha arvet med i vardagen. Vi får väl se vad det blir av det hela.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar