16 mars 2010

Mail från Ejeborg

Under OS var jag en flitig läsare av Vinterstudiobloggen. Kunde väl inte låta bli att kommentera nå'n gång när det handlade om favoriten "Uppvärmningen". Vi var ju många som uppskattade den, inte minst underhållningen av Ejeborg. Så jag skrev väl några uppskattande ord och undrade samtidigt om det var han som för TV Sporten bevakade Oringen i Övik -94.

Och gissa om jag blev förvånad, när jag häromdagen fick mail från sportreportern själv i egen hög person. "Jodå, det var han som gjorde 5-dagars - och tack för kommentaren." Djupt imponerande. Läser de verkligen alla kommentarer? Eller har de någon som läser dem åt sig och sedan tipsar "Det här kanske du ska svara på" liksom?

Men, framförallt vill jag minnas att det var just denne reporter, som verkar vara utrustad med hur mycket humor som helst, som en gång för många, många år sedan satte skräck i oss som då jobbade i "presstältet". Har för mig att vi också upplevde honom som både humorbefriad, lite dryg och "viktig".

Tänk vad en halv evighet kan förändra saker och ting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar