30 juni 2010

All vår strävan


Sitter här i den inte så ljusa sommarnatten och lyssnar på gårdagens sommarpratare - Pär Johansson. En hjälte i mina ögon, en sann glädje att få lyssna till. Vilket hopp för mänskligheten det ger, om det ändå fanns fler som han.

Inser samtidigt med en suck hur amatörmässigt "mitt eget" radioprogram blir och hur glad jag kan vara över att vi fått barn i slutet på 90-talet och inte tidigare.

Amatörmässig känner jag mig även i jämförelse med de andra på fotokursen. Men jag gör framsteg. Tycker jag själv i alla fall. Och framförallt så är det kul!

4 kommentarer:

  1. Själv skiter jag i den där fotokursen............tack o lov för digitalfoto......radera det du blev missnöjd med helt enkelt!!!
    Det som stör mig är att man ska sitta framför datan o visa bilder istället för att kolla i ett album!!! Men sen insåg vi att kameran går att koppla till en 42 tums TV-apparat åsså visa bilderna på det sättet...........kalasbra alltså!!!!

    SvaraRadera
  2. Du kan aldrig ana hur många finesser det finns på min fina kamera som jag inte hade en aning om!!! Kanske borde ha slängt ett getöga i instruktionsboken redan tidigare...

    I stället för album är mitt tips Fotoböcker - roligare att göra, roligare att äga :)

    SvaraRadera
  3. Instruktionsböcker är till för amatörer.........Vi normala skruvar o pillar som psykfall tills det funkar....sen har man inte en aning om hur man gjorde för att komma till det resultatet, MEN nästa gång är det skruva o pilla som gäller igen!!! Kanske det som är tjusningen.........

    SvaraRadera
  4. Ha, ha , ha - jo , nog är det så!

    SvaraRadera