7 november 2010

Vinterredo


Den första snön ger mersmak- nu kan vintern komma!

Kvigorna är installade. Det tog tid, tålamod, list och kraft av tre generationer att få in dem. Största och tyngsta arbetet stod LG för. Och jag kommer på mig själv med att bli alldeles imponerad av hans mod, styrka och hand med djuren. Sådant jag tidigare bara tagit för givet, att man bara ska kunna, inser jag mer och mer att det faktiskt är särskilda kompetenser. Att alla våra olika gåvor,gör att vi passar för olika arbetsuppgifter. Och alla har sin uppgift att fylla i myrstacken. LG skulle aldrig vilja, eller för den skull kunna, byta plats med många av mina nuvarande och tidigare kollegor. Men det är ömsesidigt - de kan inte heller överta hans uppgifter.

Kanske är det därför jag har så svårt att hitta min plats i myrstacken. En akademikerwannabe med lidelse för praktisk problemläsning. Typ. Med ett ben i varje läger blir letandet efter min alldeles egna USP lindrigt sagt ofokuserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar