26 december 2010

Juldag

Fiskmiddag och LG skjutsade tillbaka E till sjukhuset. Vi var lite trötta allihopa, så det blev någon timmas slappande i soffan till Harry Potter innan kvällsfikat. Sedan gjorde jag fjöset själv. Då började min alldeles egna julefrid äntligen infinna sig. Att lyssna till kornas hömalande, hönornas kackel och grisarnas sörplande kan få den tröttaste och mest sönderstressade människa att komma till ro.

Klockan var över nio när jag hämtade hunden hos svärfars för en promenad. Både jag och hunden njöt i fulla drag av att kylan äntligen släppt (endast -10 nu), snön som sakta dalade likt ett julkort bästa reklamstil och att det var nästan bilfritt.

När vi kom hem satt resten av familjen och tittade på "Natt på museet". Vilken otrolig fantasi den manusförfattaren måste vara begåvad med. Många glada skratt blev det, möjligen med lite hjälp av Proseccon jag och LG delat på. Så nu är jag lite yr i mössan och tar sikte på sängen med förhoppning om en lång och god natts sömn.

2 kommentarer: