31 maj 2015

Fotofynd



Ljuvliga fynd att göra i fotobiblioteket när värsta monsunregnet skvalar ute. Hade ju någon liten plan på att åka skidor på Mors dag - bara för att det går - men det kom på skam. Och fixandet av trädgårdslandet får allt vänta tills det torkar upp åtminsonte litegrann. Om två veckor kanske det blir bra att så?? Bättre sent än aldrig, menar jag.

På eftermiddagen blir det tömning av farmors rum. Inte mycket till morsdagsfirande här idag alltså. Därför tog jag mig friheten att botanisera bland bilder jag inte kommit mig för att göra något åt. Härligt att drömma sig tillbaka till sköna dagar med allt fokus på att njuta av dagen och umgås med goda vänner. Bara att se bilderna gör att jag kommer in i samma stämning igen - en timmas välbehövlig flykt från dagens verklighet med allt som bara "borde" fixas, helst redan idagt eller absolut senast i morgon....

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt att bläddra och titta bland gamla bilder. Kommer upp många fina minnen.
    Må så gott och kram/Inga

    SvaraRadera