19 maj 2018

Fredagskväll

Mannen kröp till sängs först, sedan sönerna en efter en. Så nu sitter jag här helt allena och myser. Även om jag kliver upp först om morgnarna verkar jag vara den minst trötta. Just idag i alla fall. Kanske inte har så fysiskt ansträngande jobb, eller så tankade jag helt enkelt supermycket energi ikväll när grannarna helt apropå kom över på en kaffe.

Storsonen var på mösspåtagningsbal igår kväll, ledig idag och har bokat in sig på att få följa med till Östersund på Springmeet imorgon. Den yngre vägrar kategoriskt att vara med på baler eller annat studentskoj. Hoppas han tänker infinna sig på själva avslutningsdagen..... Annars har han fullt upp med att bygga om bilar till A-traktorer och planera för renoveringen av farfars och farmors hus. Härliga tankar, planer och visioner.

Själv är jag efter två veckors mer eller mindre intensiv förkylning lite fundersam på om jag ska haka på klubbens familjeträning imorgon, eller satsa på att röja inom- och utomhus härhemma? Samma träningseffekt, skulle jag kunna tänka mig. Kombinerat med lite bussjobb kanske det senare blir bäst ändå.

2 kommentarer:

  1. Ska E bo i huset sedan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se.... Det beror ju på. Var han får jobb, vilket jobb osv. Men han har det som projekt - och är ju tvunget att fixas efter vattenskadan häromåret. Då kan han ju lika gärna få renovera allt så som en ung, kreativ person vill ha sitt boende. Den dagen vi inte finns längre - om ingen av sönerna vill bo här då - så är det ju i all fall lättare att sälja om det är lite modernt.... Lite så går tankarna.

      Radera