10 juli 2020

Semestersommar

Sommaren som följer på den ovanliga våren blir en enda lång skön vila från tusen och åter tusen arbetsuppgifter i vanliga fall. Jag har hittills hunnit med fyra fantastiska vandringsdagar i Höga Kusten, en veckas jobb med att laga gärdesgård, läst fyra böcker och är inne på den femte och lite allmänt småfix.

Ofta tycker jag att jag inget hinner och funderar på var tiden tar vägen, men så sätter jag mig ner och summerar och plötsligt förstår jag. Som idag till exempel: Klev upp halv sju, skjutsade sambon till Östersund för jobb, förbi Ica Maxi och storhandlade, tillbaka hem, frukost, hängde en tvätt, plockade ur och i diskmaskinen, släppte ut hönorna, varnade de plantor som fortfarande lever i växthuset efter veckans kalla nätter, väckte sonen, fixade matsäck, packade oss iväg till buan där vi hann jobba i ungefär 2 timmar, hem, duscha, åka till stan och hämta ut sonens nya bil, hämta grejor på Swedol, handla lite kläder till sonen som är "utan", hälsa på kompisar en halvtimma, hämta upp sambon igen, äta middag på restaurant, hem igen. Kollat annonser på begagnade tält, pratat i telefon med bästa fjällkompisen, redigerat bilder, joggat 3 km med hunden.

Och så kan ja inte förstå varför jag inte får något gjort.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar