9 oktober 2008

Potatis, potatis

Ikväll gjorde jag och grabbarna ett race i potatislandet. Felix var chef över traktorkörningen - jag åkte förståss med. Han vet precis vart alla knappar sitter och vad de ska användas till och har koll på att köra försiktigt, hur det svänger när man backar och hur man bäst tiltar, höjer och sänker skopan - imponerande!!! Eric sorterade ut "styggpäran" och la de fina i hinken med kommentaren -"Korrekt!" Undrar var han lärt sig så fina ord? Måste ju erkänna att jag är lite stolt över att de artar sig så pass som de gör - de två vildarna.

Eftersom det nu var andra plocktillfället (svägerskan och grabbsen hann med lite mer när jag jobbade kväll i tisdags), så har vi nu bara en och en halv fåra kvar. Toppen!! Det betyder att jag kan ila iväg till Jänsmässholmen i morgon förmiddag för att förhoppningsvis "hämta hem" kantarellerna jag lämnade på tillväxt innan älgjakten börjar igen. Så får jag ju även en sista fjälltur innan snön kommer.

Annars har det varit fullt ös och riktigt kul på jobbet den här veckan - förutom alla möten har jag (bl a) fått återknyta bekantskapen med en av killarna som var med på Skottlandsresan för 2,5 år sedan, informerat några fler sjuor och de få timmar jag varit på jobbet har jag varit ovanligt effektiv! Har ändå lite med mig hem, som jag trodde jag skulle göra igår när jag var ensam hemma med barnen. Men det slutade med att jag stupade i säng vid tio, efter att ha agerat römokare i köket en stund. Kan inte begripa var all denna trötthet kommer ifrån?

LG har kommit tillbaka från Vasa- allt har gått bra. Han ringde igår och bad mig ringa upp i morse för att väcka honom. Vilken idiotisk vädjan - jag som har fullt sjå att komma upp, få i barnen lite frukost och ta på mig rättvända kläder på vardagsmorgnarna. Mycket riktigt glömde jag bort det, lyckligtvis hade hotellväckningen fungerat oklanderligt i stället. Nu är han ute och städar bussen, och jag ska ställa mig och stryka skjortor till honom . Han ska köra till Stockholm i helgen. För 3 minuter sedan fick jag reda på att det är 25-manna han ska på. Åhh, vad jag skulle vilja vara duktig chaufför och kunna avlasta honom med den körningen! Jag menar; jag hade ju uppskattat det och tyckt att det var jättekul!!! Får väl hitta på något skoj här hemma i stället. Eller om vi skulle ta och störta i väg till Sundsvall? Den där Elvis föreställningen med Glada Hudik Teatern är ju nu i helgen. Och sedan kunde vi åka förbi Björkå på söndagen, gratta Kajsa och kanske få plocka oss några lingon???

Men först måste jag göra klart jobbet jag har med mig hem med deadline på måndag.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar