6 april 2010

Brytningstid

Vinter till stor del fortfarande, men vetskapen om att sommaren snart kommer att dundra in över oss blir alltmer påträngade. Det är definitivt vår i luften.

Vi åker skoter och skidor ett tag till. På E14 var det premiär för motorcyklar som vrålade förbi Turistbyrån idag. Jag låter gärna min stå kvar i garaget minst en månad till och försöker i panik hinna med allt det där jag ville göra innan vintern återigen tar slut.

E skruvar på Snowracern - det ska vara styre nu, inte ratt.
Och han smyckar den med årets första tussilago.

2 kommentarer:

  1. Några tussilagon har vi inte sett ännu här i Ström däremot har vi som jag skrivit herr och fru koltrast här som smaskar på minst ett äpple om dagen. Dessutom såg jag en bofink nu på morgonen. Kram Kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. Ja, våren är både förväntan och vemod, i alla fall för mig.

    SvaraRadera