14 april 2010

Eller hur?

"Det enda som man kan vara säker på är att inget blir som man tänkt sig."

De visdomsorden kom från en kollega efter att jag, som i detalj planlagt bokslutets förflyttning för att hinna passera såväl styrelse som revisorer i god tid före årsmötet, i hast fick kasta om allt eftersom revisorerna tagit fel på dag. Nu löste sig (så klart!) det mesta, förutom att jag inte hann det jag egentligen skulle.

Men det är värdsliga saker. Samtidigt väntar någon vi bryr oss mycket om på besked från läkare och vi kan bara hoppas att vi alla oroar oss i onödan. Jag vill ju tro att om vi är tillräckligt många som önskar något tillräckligt mycket, så blir det så.

I morgon går Bydalsexpressen igen. En seriös sportmamma hade ägnat kvällen åt att valla sonens skidor i stället för att revidera Byalagets bokslut, men jag känner på mig att han kommer göra ett kanonåk i Super-G banan i alla fall!

2 kommentarer:

  1. Hallåj!
    Har inte varit inne å läst på några dagar. Härliga kort. Visar på hur härligt det kan vara den här årstiden. Tyvärr går den alldeles för fort. Skulle gärna få börja i januari för min del. Kramar katarina :O)

    SvaraRadera
  2. Vore väl ljuvligt med april i tre månader!

    SvaraRadera