13 december 2012

Andrum

Har skickat iväg sambon på en fyradagars julbordsresa till Tallin. Han har ju en förmåga att hålla en sysselsatt när han är hemma, så äntligen kanske det blir lite tid över till julstök. Nejmen visst ja - vi ska ju på läger i helgen!! 75 personer är det nu som anmält sig till vårt tvådagars i Bydalen. En smått otrolig, men fenomenalt rolig siffra. Många föräldrar också, vilket inte gör saken sämre - tvärtom!

Känns helt rätt med en ledig helg fylld av skidåkning mitt i julhysterin. Fast jag är inte så hysterisk. Gör mindre och mindre varje år och det går bra det med. Den där riktiga julkänslan jag hade som barn när hela släkten samlades, den vill som inte riktigt infinna sig när vi numera sitter på fyrmanhand med ett kort besök av svärföräldrarna bara under själva julmiddagen. Det känns som att det kommer nog inte bli sådan där riktig jul igen förrän barnen bildat familj. (Om de nu gör det?) .Och tills dess kan det liksom kvitta.

Men mjukbröd - jo det vill vi baka! Måste komma ihåg att boka bagarstugan, bara....

5 kommentarer:

  1. Det blir jul ändå brukar jag resonera. Även om man inte hinner det man tänkt menar jag =)

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en trevlig Lucia!
    Stressa dig inte i onödan Julen kommer i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. Vi har inte så stort julfirande vi heller, så det som stressar mig mest är julklappsköpen till barnbarnen. De 2 minsta går väl an men 17-åringen och 20-åringen är det så mycket svårare till.. De vet ju inte ens själva vad de önskar sig..
    Ha en mysig Lucia-kväll nu..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Du har rätt inställning till julen. Jag gör allt mindre och njuter mer istället.
    Må väl och kram till dig!

    SvaraRadera
  5. Stressar gör jag inte, men det är lite tråkigt att lusten liksom försvunnit.... Ska prova njuta desto mera i alla fall. Tack!

    SvaraRadera