5 januari 2013

Inte blev det någon dans inte

Och tur var väl det!

För mig kommer fler danskvällar, men det är osäkert hur många kvällar till min svärmor kommer att bo kvar i sitt hus. Dessutom har sambon haft ont i ryggen hela dagen, mer än normalt så det var ett enkelt val att välja bort mitt eget nöje - "just in case of", liksom.

Så med facit i hand har jag nu i stället "lagt" och bäddat ner svärmor. Minns att barnens läggningar kunde ta en 30-40 minuter som mest, men detta tog minst en timma. Sedan fick sambon riktigt, riktigt ont (har aldrig sett dess like, faktiskt!) så det slutade med ett samtal till sjukvårdsupplysningen som rekommenderade ett besök av Krokoms trevliga ambulanssjukvårdare. De misstänker ryggskott modell värre, sopade i honom en megados smärtlindrande och nu så sover han. Blir det inte bättre i morgon ska vi ta oss in till akuten (vilket de däremot inte rekommenderade en fredagskväll......)

För att helt sakna Florence Nightingale-gener såväl som ambitioner, tycker jag mig nu ha fyllt kvoten för ett bra tag framöver. Men besöket av familjen H var lika trevligt, som vanligt, och C och jag fick en härlig skidtur tillsammans med hundarna. Det blev definitivt dagens behållning på pluskontot!

7 kommentarer:

  1. Usch vad livet kan förändras fort. Och man är aldrig förberedd.
    Sedan har saker en tendens att "aldrig komma ensam".
    Hoppas ryggvärken går över för sambon. Svärmor(och ni andra) hoppas jag får den hjälp som behövs. För det är jobbigt som anhörig att måste ta hela biten själv.
    Här har en sådan snabb förändring faktiskt berott på en enkel urinvägsinfektion som kan ställa till mycket hos äldre människor.
    Håller alla tummar för bättring och hjälp vad det nu än är.

    SvaraRadera
  2. Hoppas allt ordnar sig med svärmor och mannens rygg.
    Styrkekramar

    SvaraRadera
  3. Hoppas på snabbt tillfrisknande för maken och adekvat hjälp för svärmor. Kram!

    SvaraRadera
  4. Oj, då har ni också haft ambulansbesök nu då. Min gubbe fick ju njurstensanfall.
    Har kollat dina bilder och kan bara säga WAOW både till bilderna och till hur ni bor!!! HElt otroligt vackert!
    Många kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Har nog sett att du bor rätt fint själv minsann!!

      Radera
  5. Hoppas allt ordnar upp sig för er. Ryggbesvär kan förpesta det mesta. Hoppas din svärmor också kvicknar till - minns hur det var med min mamma, när hon blev dålig.
    Ha en fin söndag och kram till dig!

    SvaraRadera
  6. Tack för all värme och omtanke!! Sambons rygg är bättre, om än långt ifrån bra.
    Svärmor - ja, låt säga så här, det har tillstött ännu mera, så nu när helgerna är över måste det till en annan lösning - det är alla överens om nu.

    SvaraRadera