3 augusti 2014

Sensommar


Redan augusti. Jag hinner inte med.

Det mesta av blomsterprakten på fjället var redan förbi när jag gick årets sista blomstervandring i lördags. Mina goda vänner J&M var med och J konstaterade lite retsamt att han hade då aldrig sett så många bruna fröställningar i hela sitt liv. Nåväl. Slåtterblommor, kråkklöver, gullbräcka och ännu ej mogna hjortron fanns det i gengäld gott om. Roligt med sällskapet också.

Vi har dessutom hunnit med goda middagar med ett glas vin till, hundpromenad och mycket prat. Gästerna som valde att duscha fick dessutom prova på att hänga på vår brygga medan jag badade. Det är helt otroligt, men det är fortfarande helt badbart i vattnet om än inte lika varmt! På onsdag hänger jag kanske på M när hon ska rida islandshäst, om allt går som vi tänkt. Men då ser vädret inte alls lika lovande ut, tyvärr.

Annars är det jobb som gäller igen. De lediga dagarna förra veckan gick mest åt till shopping. Min egen kläddito blev betydligt mer omfattande än jag tänkt. Behöver bara bli bjuden på en fin sommarfest nu, för kläderna har jag, he, he….. Sedan med sonen till staden för att inhandla hjälm och färg. Det senare gick bra, så nu har han en customized handkontroll till Xboxen. Snygg, faktiskt! Men hjälmen gick det ont med. Den var ju så fiiiiin och han ville ju så gärna att den skulle passa, men den var på tok för stor när han provkörde. Och inte fanns det någon annan i rätt storlek heller. Mörker.

Sist men inte minst verkar alla bekymmer med visumhandlingarna också ha landat.

1 kommentar:

  1. Även hemma på min gata är det dåligt med blommor. Det är endast i uteekrukorna det blommar.

    SvaraRadera