8 september 2014

Dieselförgiftad?

Dessa fordon. När man bor som vi gör är man ju rätt så beroende av att de där motordrivna sakerna fungerar. Bara att ta sig till jobbet är ju i princip en omöjlighet utan dem. Visst - det går buss, men det innebär dels att tiderna inte är anpassade till mina arbetstider, dels att transporten tar en tredjedel längre tid, förutsatt att jag inte räknar den halvtimmas promenad som i så fall skulle krävas morgon och kväll för att ta mig från dörr till dörr.

Just nu är våra fordon i en formsvacka. Finns knappt någon som funkar just nu- trots att vi har en hel uppsjö av dem. Bilar som är havererade, motorcykel med elfel, fyrhjulingar som lagt av - name it!! Audin har ju funkat ändå, så jag har lånat den på jobbet. Men en dag förra veckan blev jag plötsligt så sjukt trött på vägen och när jag kom fram luktade hela bilen diesel. En slang som gått och mest halva tanken med diesel hade runnit ur. Sambon kom ner och lagade när han ändå var på väg med sina papper till revisorn, så det gick ju fint. Men själv höll jag på att somna vid skrivbordet, lätt illamående och extremt trött. Inte förrän på eftermiddagen efter en rejäl lunch och massor med vatten och kaffe började jag känna mig som folk igen. Nu i efterhand är jag ganska säker på att et var någon typ av dieselförgiftning jag drabbats av.

Nåväl, med detta som facit har vi kört King Cab i helgen. Om du frågar mig så är den alldeles för stor för att vara rolig att köra i sta'n - inte minst vid fickparkering - men till att glida runt på skogsbilvägar och spela country på högsta volym passar den ypperligt!

4 kommentarer:

  1. Ja du vågar inte klaga på min gamla pärla ( King Cab), ingen fara man åker på fortkörningsböter när man kör den och det är ju något positivt... eller?? hihi. Kram på dig du vet vem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men i stan är den ett åbäke - det måste ju t o m du hålla med om?!!?

      Radera
  2. Det låter inget vidare att bli dieselförgiftad.. Jag tål knappt lukten alls..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Diesellukt - :( inget vidare!
    Ha en fin höstvecka och kram!

    SvaraRadera