27 juni 2009

Idrottskillar

I alla fall lite....

Eric gillar verkligen fotbollen - särskilt matcherna. Jag biter ihop och är, så klart, den sortens mamma som skjutsar, ser på match och skriker mig hes - fast bara positiva saker och hejarop - även till motståndarna! Har lite svårt för att acklimatisera mig till träningarna där jag inte kan på något vis bli delaktig, men jag jobbar på att leva med den känslan också och nyttjar tiden till annat.

Felix har blivit uttagen till Svenska Ungdomsspelen i Friidrott efter sitt resultat på Särskole-DM. Tävlingen går av stapeln i Göteborg den 5 september. Igår bokade jag tågbiljetter och hotell. Det blev inte billigt, men det känns som att det är det värt! Frösö IF har träning fr o m augusti och den vill ju Felix förståss också vara med på.

Det är kul att de intresserar sig för någon typ av idrott, men jag drömmer ju fortfarande om att lyckas indoktrinera dem till mera skidåkning och orientering....

1 kommentar:

  1. Gud vad roligt för Felix. Det blir väl hur bra som helst. Å kul att Eric gillar fotboll.
    Sköt om er. Kram Katarina.

    SvaraRadera