23 juni 2009

Ljusa sommarnätter

Det är några veckor nu som man verkligen får njuta och ta till vara detta magiska ljus som sköljer över oss om nätterna.

Jag fick arbetsdille och satt med jobbets ekonomi till kl 03.00 i morse. Det händer väl någon gång per år att jag gör ett sådant tokryck. Det är så lugnt och skönt. Inget som stör. Utanför fönstret blev det aldrig mörkt och när jag väl kröp till kojs var det ljusare ändå.

Konstigt nog var jag inte ens trött i morse, men ikväll fick jag ladda med kaffe och söta bullar för att inte gäspa på mötet. Mötets stora behållnig var dock att vi fick se nya allaktivitetshallen ( som jag missade invigningen av för några veckor sedan).

Neej, nu ska här tjatas barn i säng. De lider av samma sommarnattsfenomen som modern, kan man tänka.

4 kommentarer:

  1. Visst är det svårt att få dem och sig själv i säng just nu... tur att det är sommarlov!!! (åtminstone för de små) Och ändå har vi helt säkert mörkare hos oss än vad ni har...

    SvaraRadera
  2. Vi njuter av solen, värmen, ljuset och ledigheten. Kram kram.

    SvaraRadera
  3. Nu har jag skickat receptet på mejl till dig så nu äre bara till å baka.

    Har Ni anmält er?

    /Monica

    SvaraRadera
  4. Vet inte än om det är något mer än just fotografering. Tror att vi har det mesta under kontroll. Vet inte än hur jag ska göra med tårtor så det vore kanske en hjälp att ta emot ;)

    SvaraRadera