26 juni 2009

Tandfén kan glömma pensioneringen

Grabbarna har tillsammans lyckats plocka ur en ansenlig mängd mjölktänder ur grundbeståndet denna vår. Tidigare har tandfén alltid kommit på besök och tacksamt bytt ut tänder mot kontanter.

Med ålderns rätt trodde jag i min enfald att tandfén kunde dra sig tillbaka och gå i pension. Jag började dock tvivla när jag insåg att de båda samlat de gamla tänderna i var sin plastmugg, som den första tiden ivrigt kontrollerades varje dag, numera med lite längre uppehåll.

Övertygad om nödvändigheten i att skjuta tandféns pensionering på framtiden, blev jag när jag råkade höra följande konversation utspela sig i badrummet vid tandborstningsdags:

- "Men hon har blivit för hemskt seg den där tandfén"
- "Ja, och inte lär hon väl ha dykt upp till i morgon heller...."

2 kommentarer:

  1. Ja just det ja. Man ska bli tandfé också. Jag är inte bara Mamma, jag är tandfé också. Det är för varmt kära kusin, iaf för varmt för att stå i ett kök hela dagarna.

    SvaraRadera
  2. Vänta du bara, sedan ska du bli fotbollssupporter och läxcoach också - men allt ingår liksom i det där "mamma" har jag upptäckt.

    Och - nej - det är inte för varmt, vi är bara väldigt ovana och dessutom tvugna att jobba...

    SvaraRadera