6 juli 2009

Dagarna går

Vet ta mig sjutton inte vad vi gör, men dagarna bara rullar på.

På fredagen hälsade vi på svärfar och Felix blev alldeles svimfärdig av sjukhuslukt och åsynen av olika slangar fästade vid farfar. Stackarn - han är så lik mig! Sedan till Hackås och hämtade en skylift, Näckten är fin!

Lördag jobbade jag, men på kvällen tog vi oss en paddeltur och Felix fiskade och fick både en harr och en abborre. Uppståndelsen och lyckan var total. Särskilt gillar jag Erics kommentar -"Men tror du inte på tusan att han fick en igen!

Igår var vi superaktiva. Först hängde jag med på Länsstyrelsens visning i Rise. Vi såg bl a ett hav av orkidéer, Brudsporre, Grönyxne, Tvåblad och - Brunkulla!! Hem och fylla på i depåerna, cykel till grannbyn där det var Öppet Hus på Gårdsmejeriet. Gott fika, söta killingar och sedan räckte pengarna tyvärr bara till en ost. Vi ska åka tillbaka och handla mera en annan gång.

Hemma igen rev vi byalagets partytält och flyttade kossor till buan. Idag har jag varit dit och släppt ut dem. Felix har kompis - det blir nog mest TV-spel idag för nu har vi Jämtländsk sommar igen med regn och svala vindar. Jag ska börja med föresatsen jag lovade mig i solen förra veckan -"När det regnar och är kallt igen, ska jag städa huset".

Just nu ser här ut, så jag tror faktiskt Anticimex skulle vända i dörren....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar