14 juli 2009

Semestersnack

Överallt pratas det semester just nu.

Själv har jag tre veckor kvar till just tre veckors semester. Har i o f s mycket mer att fordra, men vad gör man när man inte kan plocka ut det just när man vill. Här och nu.

Men samtidigt så gör det mig ingenting - sällan är det så kul att jobba som nu på sommaren. Prestationskraven minskar tack vare att "alla andra" är lediga. Jag får göra det jag kanske gör allra bäst - möta och berätta, informera och hjälpa alla glada, lediga människor.

Långa ljusa sommarkvällar och komprimerade arbetstider bidrar till att jag kan utnyttja de lediga stunderna och dagarna till fullo och tack vare upplägget med samma dagar för bästa kompisarna på fritis, har jag t o m lyckats skaka av mig det dåliga samvetet för att killarna inte får något "riktigt" sommarlov.

Livet på sommaren är rätt skönt, även utan semester.

Fär jag sedan bara några dagar i tältet på fjället, är tillvaron - perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar