20 juli 2009

Om man finge välja

På det stora hela taget är jag rätt nöjd med mitt liv och hur jag blev som människa. Brukar tänka att mina föräldrar gjorde ett ruskigt bra jobb.

Men det finns ju ett och annat som jag kanske är mindre nöjd med, däribland min totala morgontrötthet. Hur lätt är det inte för människor, som vaknar pigga på morgonen med ett leende på läpparna och skuttar glatt ur sängen? Hela samhället är ju liksom anpassat för sådana.

Inte för oss som varje morgon tycker att det är ett straff att måste lämna sängen före kl 09.30 och att kudden och täcket är som allra mysigast när väckarklockan ringer. Vi som i stället kan få för oss att börja baka en tårta kl 23.30, fastän vi vet att det tar timmar.

Det är som att jag inbillar mig att morgonpigga hinner så mycket mera också. Det tar liksom inte halva dagen för dem att "komma igång".

Morgonpigg - det vore nå't att vara de'!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar