8 augusti 2009

Ändrade planer

Den lätt stressade mannen är numera i total stress.

I morse hände det som aldrig hänt förut - han hade missat en bussbokning. Var övertygad om att den var på söndag och jag hade inte "tjyvtittat" i hans kalender. ( Jo för det händer ibland att jag gör så, när jag själv har för avsikt att planera in något som jag inte kan ta med barnen på.)

Uppvaknandet blev minst sagt kaotiskt och killen han lejt att köra i morgon, kunde förståss inte byta dag. Alltså har gårdens traktorer stått stilla idag, på augustis finaste, varmaste dag.

Själv blev jag nästan lite handlingsförlamad. Men jordgubbslandet finns ju alltid. Tvättade några maskiner, fixade våfflor till killarna och deras kompisar och servade LG med lite saker via fjärrstyrning a la mobil. Bar runt på diverse datorprylar tillsammans med svägerskan, tills vi fick det trådlösa nätverket att funka till belåtenhet och tog bilen och grabbsen till buan för att kolla in kossorna - igen. ( De har som blivit mitt ansvar den här sommaren, men det är helt OK! Jag trivs ju så gott däruppe jag med.)

Så var den dagen slut och i källaren står 7 nya flaskor med jordgubbssaft.

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Tack för gratulationen :)
    Vad roligt att jag nu kan följa din vardag också!
    Kram / 30åringen

    SvaraRadera
  2. Hej svejs!
    Vilket guld du har i din källare.
    Perfekt att ta fram under vintern och få tänka på sommaren :O)
    Såg att spadagen på haben är precis samma helg som Maria och jag ska åka till Ullared :( Typiskt!
    Sköt om er. Kram Katarina.

    SvaraRadera