8 augusti 2009

Semesterstress

En vecka av mina efterlängtade 3 veckors semester har redan passerat förbi. Och vad har vi gjort? Inte så mycket egentligen... Skördetid som det är har vi mest plockat bär i det till synes aldrig sinande jordgubbslandet, åkt till sta'n i parti och minut för att hälsa på farfar, som är kvar på sjukhuset och serva/köpa cyklar.



I och för sig alltihopa nödvändigt och skönt att verkligen ha tid för, men i mitt tycke inte så semesterbetonat. Farfar har opererats och är på god tillfriskningsväg. Felix Biltemacykel fanns nu ingen mer räddning för, så vi åkte på Söder Sport. Hoppas den håller bättre. Hur som helst pågår seriös bakhjulskörningsträning i trädgården nu:


I onsdags hade vi tid för besiktning av Volvon i Järpen. Jag gav mig och grabbarna skördelov och så passade jag på ( inspirerad av Katarina , Brunkullans goda) att boka Zip Line i Åre. Erik var lite tveksam först, om linorna skulle hålla osv, men på "hönsbesöket" i Mörsil lugnade A-M honom att det var rigorösa säkerhetsförhållanden. Tack A-M & K - för allt!!

Zip Line är nog bland det roligaste jag gjort!! Roligare än MC, helt i klass med skidåkning, men med mer adrenalin. Kan knappt bärga mig tills jag har råd att åka "Black line"! Att utmana sig själv, att våga, att få vara lite mer än lovligt galen - underbart! Dessutom bra guider, bra väder och trevlig grupp - vad mer kan man önska? (Undrar bara varför vi endast var två mammor och resten barn - vart tar barnasinnet vägen när man blir förälder???)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar