18 augusti 2009

Deppvarning

Fotbollscup hela dagen i söndags. Eric tyckte det var kul, men modern blev minst sagt lite rastlös. Killarna var dock superduktiga och vann alla tre matcher. Nu tycker Eric att han har gjort sitt i fotbollsbranschen för ett tag och tar såväl tränings- som matchlov denna vecka.

Var till sta'n på första Friidrottsträningen för Felix igår - det var kul för alla inblandade. Ser verkligen fram emot tävlingarna i Göteborg.

Vädret är inte på vår sida. Hö't är orullat, sambon stressad, lättirriterad och "overloaded". Min självpåtagna chaufförssyssla till farfars HC-besök medför att allt fler dagar blir inbokade i kalendern.

Med andra ord: - Det blir ingen fjällvandring i år.

Ingen sommar, ingen semester - inte utan några dagar med tältet på fjället. Har ingen aning vart de tre semesterveckorna tagit vägen och nu känns de nästan bortkastade, när jag inte får mitt andhål, mitt livselixir fram till april och de obligatoriska skiddagarna till fjälls.

Ser visserligen fram emot resan till Schweiz senare i höst, men det är liksom inte samma sak... Har nu snarare lite dåligt samvete för att jag har det kvar att glädjas åt, vilket inte förunnas mannen och barnen.

Orkar inte ens ta itu med den alltmer akut nödvändiga städningen av huset. Tillåter mig i stället att deppa lite idag.

2 kommentarer:

  1. Men kära kusin. Orkar ni med ett bröllop på lördag? Har ni tid?! Blir juh rädd att Ni inte hinner med Er. Här börjar det bli nervöst ska jag säga...

    SvaraRadera
  2. Klart vi kommer!!! I alla fall jag och grabbsen, har faktiskt inte vågat påminna LG ännu.....

    SvaraRadera