9 oktober 2009

Arg

Att jag inte kan göra någonting rätt!!

Hur svårt kan det egentligen vara att hålla rätt hastighet med bilen? Petar ju oftast in farthållaren nuförtiden, men se, när jag skulle bromsa ner till 50-sträckan på väg till jobbet, då gjorde jag det inte fullt ut.

Lyssnade just då på P4 och en helt underbar sång av Björn Gidlund och P-Danielsa om hur det är att vara förälder -"Man få int ens skiit i fre'". Inte hade jag tillräckligt koll på hastighetsmätaren då, saktade ner, såklart, men inte något extra för att Länstrafikgruppen stod på plats och naturligtvis körde jag då 5 km för fort och är nu några tusenlappar fattigare. Fin namnsdagspresent, typ.

Blir så arg på mig själv. Här snålas det och sparas in på än det ena än det andra för att få pengarna att räcka till något kul och så går jag och formligen slänger in en extra skatteinbetalning helt frivilligt, utan orsak.

Att jag inte klarar allt i den mån jag önskar på jobbet, att jag är urusel på att städa, inte världens mest perfekta mamma eller sambo - det kan jag leva med, alltihopa!

Men detta - så infernaliskt urbota dumt och onödigt!!!!

4 kommentarer:

  1. Men åh. Fan va trist. Finns juh bättre saker att lägga pengarna på som sagt. Brukar också ha farthållarn i när jag kommer i håg det. Finns juh en sån där förhatlig kamera strax innan Långsele och en alldels förträfflig raksträcka men där har jag farthållarn på för det mesta. Annars kör jag för fort. Kram på er

    SvaraRadera
  2. Trist, ja. Men helt självförvållat.

    Det sämsta är att jag brukar hålla hastigheten hyfsat, numera, särskilt på 50- och 70-sträckor. Men inte idag...

    Har väl gått för bra, så där allmänt, ett tag bara.

    SvaraRadera
  3. Aja baja!!!
    Kramar Ki

    SvaraRadera