13 februari 2012

En helt vanlig (?) februarisöndag


 


Det blev en aktiv söndag i härligt, vackert vinterväder. Först ett antal timmar i skidbacken med killarna och deras kompis I. På förekommen anledning måste jag bara ge en eloge till Skistars butik i Vemdalen, där jag köpte hjälmen F fick i julklapp. På självaste julafton lyckas jag ta sönder inställningsskruven (vi hade nog köpt en storlek för stor). Ringer, kommer överens och skickar hjälmen med bussgods och sedan hör vi ingenting. Ringer igen, en, två, tre gånger och får inte tag på killen jag pratat med. Sedan ringer han upp, ber om ursäkt, för paketet hade hamnat fel och meddelar att hjälmen är på väg med en "liten" present som plåster på såren för den långa väntan. Döm om vår förvåning när det ligger ett par supercoola googles i paketet.Vilken överraskning! Bilden här ovan ska gå som tackkort till "Pelle" på Skistar, det tycker vi han är värd!

Hemma igen drog grabbsen till kälkbacken och jag tog med hunden på längdskidåkningstur. Efter middagen (en älgstek som stått i ugnen hela långa dagen - blev inte så mör som det var tänkt, men fullt ätbar, ändå) återstod bara att mocka hönshuset - jobbigare än gym, om du frågar mig.

Min kropp är lätt i chocktillstånd, så nu återstår det bara att välja - fortsätta i samma stil eller återgå till mitt normala soffpotatisliv? Vi får se.....

2 kommentarer: