18 februari 2012

Lördag i lättjans tecken

Foto: Olle Kirchmaier/SVT
Det har varit nå't annat varje Melodifestivalslördag hittills, så ikväll var det premiär för mig i år. Det passade för övrigt bra att avsluta en totalt slö, slapp och meningslös lördag i samma anda. Jo, för det är så, att med jämna mellanrum planerar vi in en massa jobb, aktiviteter och göramåsten, och sedan när dagen kommer blir inget gjort. Idag var det halv snöstorm och en trevlig granne kom och drack kaffe  en stund på förmiddagen. Och plötsligt var liksom alla intentioner rubbade och i stället landade jag i soffan framför en film, kokade lite av Bondhustruns Chokladmintkola, tvättade i dubbla maskiner och gjorde en långkokt köttgryta som blev en av de bästa jag någonsin gjort.

Men, Melodifestivalsdeltävlingen då.... Tänkte ge mig på en liten kort recension:

Youngblood - som fem Eric Saadewannabees samtidigt. Låt nr 2, kommer varken ihåg låtens eller sångerskans namn - men det var en faslig massa ljus att släcka. Mattias gillas bäst av familjens yngste och ja, jo, OK då. Jazztjejen ska nog hålla sig till jazz, det gör hon förmodligen bäst. Love Generation - märkliga kläder, men den där kortklippta - så'n frisyr vill jag också ha - kanonsnyggt juh!! Och just då, där, när jag spanar efter Dalabosatta bekanta, skymtar Pär Elofsson, eller hans absoluta lookalike förbi i publiken. Se'n kommer Andreas, alltid bra, alltid snygg, alltid snyggt klädd - en klar favorit, även om en observant FB kompis konstaterar att låten liknar Suedes rätt mycket. Men de är ju också bra! Molly, jo hon är ju söt och en ballad är ju alltid en ballad, typ. Men se'n - Jesus Amalia! Eller som en annan FB-vän uttrycker det - Skönheten och Solarieodjuret - ja, vad ska man säga? Jag är stum. Och ångrar nog att jag inte röstade, för jag lovar att jag hade föredragit ett annat resultat. Kvällens absoluta behållning jämte Andreas var definitivt Gina i pausen.

Bra, nu kan vi det här, så kanske jag kan ägna mig åt något vettigare nästa lördag igen.

2 kommentarer:

  1. Hahaha!! Skönheten och Solarieodjuret var det bästa jag hört på länge. Ja, bevare mig väl. Vart är vi på väg? Själv satt jag och såg det mesta av Whitneys begravningsceremoni. Massor av bra musik och många fina och roliga tal. Jag är ju ett Gospel music fan så för mig var det kvällen höjdpunkt.
    Ha en bra söndag. Solen kom just fram hrä i söder. Härligt!

    SvaraRadera
  2. Ja, man kan ju undra....
    Härligt med vårsol till dig!

    SvaraRadera