6 november 2013

Lite karaktär - tack!!

Idag har jag stått på kommunens Framtidsdag och formligen mässat hål i huvudet på 200 niondeklassare.  Mest om vilken framtidsbransch turismen är och vilka möjligheter den skapar för att få jobb när man är ung - och då inte minst i Jämtland. I montern mittemot stod de Gröna näringarna, med draghjälp av en bonde känd från TV och Goodiebags från LRF. Svårt att konkurrera med, särskilt som bonden är en söt och trevlig pöjk, bara tiotalet år äldre än ungdomarna. Jag måste ändå ha nått fram med något i budskapet, för 79 av de som var med i vår tävling hade alla rätt på tipsfrågorna och ännu fler har svarat att de nog skulle kunna tänka sig att arbeta i branschen i framtiden.

Efter allt "tjat" kände jag mig lite lätt slut i luvan och kompenserade med att "mysjobba" på eftermiddagen. Det innebär: - svara på mail, ringa några nödvändiga, men inte ansträngande samtal, dricka baljvis med kaffe och trycka i sig inte en, utan två Cubamazariner till det. Jo, för när hon så lägligt vann två limpor och en vetelängd eftersom hon handlade på det lokala bageriet häromsistens, så köpte hon sig en liten bakelse till kaffet till sig själv och kollegan också. Och när nu kollegan redan hade hunnit åka hem..... Nyttighet är inte min bästa gren, direkt. Kommer aldrig gå ner de där kilona. Punkt.

4 kommentarer:

  1. Lustigt, stängde precis av bönderna efter att ha kollat av programmet på datorn. Tänkte på dig när de pratade om Jämtland. Förstår att du snackar om den snygge och söte bonden. För det finns bara en som kan matcha den beskrivningen.
    Vad gäller onyttigheter så är mitt stora problem just nu: Knäckebröd, smör och ost. Det är oförskämt gott med inte bara ett utan hm.... flera....
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ja du, vilken bonde! Hade jag varit 20 år yngre hade originalet hängt löst ;)

    SvaraRadera
  3. Ja visst ser han ganska bra ut, inget jag brukar titta på men sambon vill se det för jämtlandsbonden hade någon fin tjej som han ville titta på. jag svarade honom att bonden ser ju också bra ut, då tyckte han inte att det var lika roligt längre. Många KRAMAR Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men R är då så himla känslig han ;)

      Radera