8 november 2013

När de andra sover

Plankar från min Facebookuppdatering strax efter midnatt för några dagar sedan:

"Försök hitta en svart hund som blivit utsläppt i en novembersvart natt och bestämt sig för att rymma litegrann.............. (Var INTE jag som släppte ut den!) 

Tror att ngn granne måste ha lagt ut slaktavfall/rävåtel eller nåt. När hundskrället väl kommer tillrätta tvekar han först att gå in, sedan smiter han raka vägen in i vardagsrummet och ställer sig och spyr i ett hörn...... Billig hund - någon?????"

Nu är det koppeltvång som gäller tills fiskrenset grannen lämnat på stranden antingen ätits upp av fåglar eller snöat över. Urrk!! Kan någon förklara hur en labrador tänker? Fördelen är väl att jag nu formligen tvingas ta mig ut på de där promenaderna som jag annars så lätt väljer bort. 

2 kommentarer:

  1. Inget ont som inte har något gott med sig ;)
    /Sjôntorparn

    SvaraRadera