30 november 2013

Strunt i adventspysslet!

Vi kunde inte hålla oss....... Det blev en dag till på Biathlon World Cup tävlingarna i Östersund. Det roliga är ju att jag inte är ensam om att vara "på" längre, utan har gott sällskap av sonen. Ikväll följde även hans klasskompis, som såg ut att trivas hon med. Sist men inte minst träffade vi min kusin som åkt från Sundsvall för att tillbringa en trivsam sporthelg i Jämtland. Jag måste erkänna att jag gärna hängt kvar med honom i afterskitältet efter tävlingen.....

Men, man kan ju inte annat än att imponeras av Martin Fourcade, som skjuter säkert som få och åker fortare än fort. Dessutom är han en av de mest ödmjuka och sportsliga idrottsmän jag kan tänka mig. Oerhört sympatisk. (Och ja, för all del - oförskämt snygg också!) Men ikväll fick han hyfsad konkurrens av Fredrik Lindström. Hoppas Fredrik hinner fixa geväret till morgondagens jaktstart, så blir det en riktigt spännande tävling, som vi dessvärre inte kan se på plats. 

För skidskytte "live" är otroligt roligt!  Kreativa - du får ta dig ledigt nästa år och komma ner över helgen. Våra läktargrannar var ett ungt par från Arjeplog som åkt ner varje år sedan VM 2008. Det är visst kul med World Cup, men VM - det var en folkfest vill jag lova!!! Vi håller tummarna för en repris 2015.

(Det blev mobilbilder idag, eftersom batteriet till rätta kameran visade sig vara oladdat.....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar