5 februari 2015

Äldre och klokare...

...eller äldre och latare? Tja, jag vet inte jag.....

Men den här veckan känns det som att det har snurrat lite fööör fort. Allt har hänt och inget har jag fått gjort i den omfattning jag planerat och tänkt. Men det mesta är ju kul, så att bloggen blir lidande - igen - får jag väl bara svälja.

Började med en helt ordinär måndag. Jobbet rullade på med lite besökare och bra möten. Nya reseidéer för bussen och gympa som vanligt.

På tisdagen blev jag erbjuden ett extraknäck med koppling till mitt nuvarande jobb. Blir nog inte så mycket, men innebär resor och en ny dimension. Har ju lite förkärlek till det här med pedagogi och service, så utbildare för Visita känns fantastiskt roligt!! Sedan slog vädret om och det blev för kallt för Byakamp. Så vi åt semlor i stället, men när klockan blivit jättemycket fick jag dåligt samvete för hundens uteblivna promenad. Slutade med att jag stoppade Värvet i lurarna och vi var ute på en megaprommis i kylan och mörkret. Hur mysigt som helst, trots rimfrost i håret och kalla nosar.

Igår skulle jag på ett möte på förmiddagen, men då vägrade bilen starta i den 30-gradiga kylan. Fick så småningom hjälp av sambon att skrämma liv i åbäket igen och rullade mot Miun för en gästföreläsning om projektledning. Alltid lika kul!! Åkte sedan och handlade. Coops fiskdisk erbjöd Skreitorsk, så gissa om vi åt årets hittills godaste middag igår?? Passade även på att köpa ett fång tulpaner till redovisningsbyrån som extra uppmuntran när jag hämtade bokslutet. Då och där ringer projektledaren för mötet jag missat på förmiddagen och frågade om jag ville följa med till Vic i Katalonien nästa onsdag. En av deltagarna på deras utbytes- och ambassadörsresa hade lämnat återbud. Jisses Amalia så jag har funderat fram och tillbaka. Där fanns visst öppningar till affärsmöjligheter - både för Turistbyrån, man kanske mest för bussen. Men fyra dagar nästa vecka, när jag redan köpt biljett till Världscupen och bokat in mig på en kurs i att hålla utvecklingssamtal? Sambon var inte lika entusiastisk, och till slut valde jag att stanna hemma. Visst hade resan gått att klämma in nu, och visst hade jag kunnat göra nytta på den. MEN! Sedan då?? Jag vill ju gärna leverera och det här hade blivit ytterligare en kil i min redan splittrade tillvaro. Latare eller klokare? Jag vet inte......

Idag blev heller inget som tänkt, hamnade i en massa mailväxling med kreti och pleti på morgonen, åkte in sent på jobbet, gick igenom allt som hänt under veckan jag och kollegan inte setts och la sedan in överväxeln. Ändå mer än häften kvar till i morgon. Plockade upp äldste sonen på hemvägen, tänkte ut och åka skidor nu när det blivit mildare igen. Men hamnade i stället i läxläsningssoffan med yngste sonen. Han har prov i genetik i morgon och det är ju onekligen väldigt spännande. Så nu väntar disken, sambons räkningar, en tvättmaskin som ska hängas och hunden som trånar efter en promenad. Blir nog inget sänggående före midnatt här idag heller.

1 kommentar: