8 februari 2015

Historien om en Iphone - eller - En fenomenal fredag!

Så'nt här ska man väl egentligen inte berätta, eller???

Jag råkade "bada" min mobil häromkvällen. Fiskade upp den kvickt som attan, tog ur simkortet och la den på elementet över natten. På morgonen var den alldeles randig och reagerade inte på något. Fy!! En utgift som jag inte ville ha nu!!!!

Ringde runt, fick tag på en reparatör som trodde de skulle gå att åtgärda för en sisådär 1 500 kr, jag behövde bara lämna in den på eftermiddagen. Även om det också är mycket pengar är det ju betydligt mindre än 4-5 000 som en ny går på.

Men döm om min förvåning - precis när jag ska åka, tar jag på måfå upp telefonen, startar och sätter i SIM- kortet - och den fungerar!!!!! Ringde reparatören, som sa att det kan bli så ibland, men om något börjar krångla var det bäst att lämna in den.

Tror den får ligga varmt och torrt så ofta det bara går i fortsättningen, för säkerhets skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar