15 februari 2015

Plötsligt händer det

Fast inte riktigt i den positiva mening vi är vana att koppla ihop det uttrycket med....

Fredagen avslutades jobbmässigt med en superbra kurs - som dessutom mitt fackförbund bjöd på!! Ringde familjen och vi kom överens om att träffas på halva vägen hem för att äta fredagsmiddag på "Pimbua". Fantastiskt gott hemlagat Thaikäk - satt som en smäck. Så hem, börjar fredagsplocka och fixa, medan sambo och söner sticker ut för sin typ av fredagsfixning. Rundbalar som ska hämtas, buss som ska städas, glödlampa som behöver bytas i min bil. Lite lagom halvbrått som vanligt.

En son parkerar en traktor med snabel, en annan öppnar garageporten utan att titta hur det ser ut utanför och fadern själv backar lite för snabbt, utan att kolla helt så mycket som han borde. Och vips är min bil utan bakruta och luckan försedd med en buckla.

Vi har ju en hoper gamla bilar på gården, men ingen besiktigad, ingen med vinterdäck. Så nu får jag låna King Caben på jobbet och vi får klara oss med en bil ett tag. Onödig kostnad - javisst, men sådant är livet. Största problemet är nog ändå krånglet som blir det när vi ska iväg fler än två - eftersom bilen bara har två säten. Och inte gillar jag att parkera åbäket i sta'n heller, så jag har redan börjat gruva mig för mötena jag har där till veckan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar