26 december 2009

Det blev jul ändå


Inget blev som det skulle.

Julkorten kom bort innan de ens kommit hem till oss för vidarebefordran. LG och jag insjuknade båda da'n före da'n i den rejälaste förkylning vi båda kan påminna oss att vi drabbats av på år och dag. Trångsvikens kalvsylta var slut på affären. Vår överenskommelse om till vilka och hur många julklappar som skulle inhandlas hölls som vanligt inte. Knäcken är fortfarande okokt, för det jag trodde var knäckformar var något helt annat. Julottan var inte att tänka på efter tre nätters hostande sömlöshet.

Men vad gör väl det. Barnen är friska. Vi är lediga. Mat i kylen och flis i pannan. Vägrar bestämt att grotta ner mig i våra I-landsproblem en helg som denna.

På julafton umgicks vi hos svärfars och iklädd röda kläder och linfärgat skägg fick jag se små barnaögon tindra. Dessutom, en dags filmtittande och legobyggande har fått grabbarna att landa efter alltför många dagars juleufori - på gränsen till hysteri.
Vad mer kan man begära?

God fortsättning på er!!!

3 kommentarer:

  1. Det är tur att man inget vet om sin morgondag, skrev en vän till mig i ett mail efter att ha tillbringat 8 timmar på akuten på julaftonen. Men precis som du skriver så blir det julafton ändå. Man kan inget göra oavsett om man har gjort allt man har tänkt eller inte. God fortsättning önskar jag er också och krya på er.
    Kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. Låter som en underbar jul! Jag har ungefär haft det lika som dig....
    huvudsaken vi är friska och krya

    kram på dig

    SvaraRadera
  3. Katarina : Så sant! Tack!

    Och Lina - jo tack, vi har haft det supermysigt. Även om jag gärna varit lite piggare, så jag orkat njuta av det härliga vintervädret också....

    SvaraRadera