15 december 2009

Smittad

E fick stanna hemma från skolan idag. Han kände sig trött, hängig och på väg att bli minst lika förkyld som bästa kompisen. Men här är lego över hela vardagsrumsgolvet och till pappa hade han beklagat sig över att dagen idag varit så tråkig att han vill till skolan i morgon. Problemet var nog av annan karaktär.

Den lille skolsmitaren har i alla fall koll på granar. Inte ens jag lade märke till hur perfekt granen hos L, R och K var förrän han påpekade det. Och då bör man ändå veta att jag är en granperfektionist.

Själv kom jag hem sent ikväll. Har lärt mig hantera medlemsregistret i slalomklubbens webbsystem, tror jag. Trevligt var det i alla fall, på kurs med nya sekreteraren. Gränsfall på tonårsfasoner, när vi likt två fnissiga skoltjejer ville veta allt, prova allt och öka temot för att kunna jobba vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar