7 december 2009

Snö och bröd

Jag skolkar. Från gympan. Som jag tycker så mycket om.

Jag är fortfarande trött. Dessutom har jag träningsvärk i vaderna av sällan upplevt slag. Får hålla mig till en lugn promenad i stället. Den förebådade förkylningen är däremot, tack och lov, som bortblåst.

Snöpremiären i Bydalen i helgen var efterlängtad, härlig, gav energikick, vitamintillskott och mersmak. Ledare, föräldrar barn, t o m anläggningen verkade nöjda. Enda smolken i bägaren var grabben som slutade helgen på akuten efter sitt fall i backen.

Jag kämpade med tålamodet i övertalnings- och peppningsförsöken med de två "plogbarn" jag förärats. Det är betydligt enklare att inspirera ett gäng 5-6 åringar än två tioåringar, vet jag nu. Båda svängde dock av sig själva innan vi for hem - mission acclompished!

Själv fick jag ett antal åk helt ensam i backen. Ett svårslaget privilegium, som dessvärre, som sagt, satt spår i mina ben. Har aldrig hänt förut. Måste vara åldern?! Eller möjligen den totala bristen på försäsongsträning för egen räkning.

Idag har vi bakat tunnbröd, jag, K och AM. Som vanligt till jul. Jag misslyckades hela tiden med kavlingen, men det gjorde ingenting, för det är så mysigt att vi kan göra detta tillsammans. Vi pratar och bakar och fikar och känner oss så rika när vi packat med oss alla 112 brödkakorna. Eller, åtminstone de som är kvar efter den allmänna provsmakningen.



2 kommentarer:

  1. När Kricken å jag satt i bilen hem från Ö-vik så började vi prata om er. Båda två vill jätte gärna åka och hälsa på er efter alla storhelger som kommer. Då är det juh bara det lilla kruxet...när klåen ska vi lyckas pricka in en helg som funkar för båda familjerna?! Härligt med nybakt bröd. Blir så sugen. Kram på Er

    SvaraRadera
  2. Vi sparar lite tunnbröd tills ni kommer!

    SvaraRadera