4 december 2009

Snurra min jord

När syrran sms:ar och undrar om jag gått under jorden, då inser jag att det varit rätt mycket ett tag. Och inte blir det bättre. Julgröt i bylokalen ikväll, upptaktsläger för slalomen i helgen, tunnbrödsbak på söndag.

Skulle ge bra mycket för att få sova lite extra, men kan avstå det till förmån för skidpremiären som jag ser fram emot! Blir bara inte på mina skidor - skulle skruva om takräcket från gamla till nya bilen - passade förståss inte!! På Bilbolaget får de inte hem ett takräcke som passar förrän på tisdag - och dyrt var det oxå. Barnens skidor ryms i bagaget, men mina är några centimeter för långa. Suck! Blir till att hyra.

Har hunnit hyfsat långt med julklappsinköpen. Så pengarna är slut fastän det bara är den 4:e december. Hade i o f s blivit fel på lönen, så jag fick ca 2 000 för lite. Rätt månad för ett sådant fel, eller hur?

Hoppas nu bara att det endast är trötthet jag känner spår av i kroppen, för någon influensaspruta har jag inte hunnit med, även om jag skulle ha bestämt mig (vilket jag nog fortfarande inte gjort, tror jag).

2,5 veckor till jullov - vilken hägring!!


Inte ens hjärnan hänger med, det ska naturligtvis vara på måndag vi ska baka....

2 kommentarer:

  1. Ja de är mycke nu. Tyvärr går juh den här månaden så jäkla fort. Den bara svischar förbi, ritch ratch. Försök ta en lugn å skön kväll där du bara tänker på dig själv. Ska JAG säga, humor i den meningen. Kram på er och hoppas att vi hinner träffas något under helgerna.

    SvaraRadera
  2. Det är skönt med att ha eget företag............då får man tillbaka skattepengarna den 3/12............Jättenice!!!

    SvaraRadera