27 januari 2010

Ledig idag

Jag tog en ledig dag idag. Skönt. Det har varit och blir mycket kvällsjobb en tid framöver, så det kändes klokt med en lucka. Ska ut och köra "lite" bil i snöstormen. Glömde min plånbok på måndagskvällens möte - i Laxviken. "Fiffigt Anneli!" Lämnar samtidigt papper till redovisningsfirman och nya broschyrer till några anläggningar på vägen.

Se'n har jag blivit så gammal att jag behöver ett läkarintyg för att få behålla körkortet för tungt släp, buss och lastbil. Nu är det ju inte så ofta jag kör sådana fordon, men... Kan ju vara bra att ha, som någon härhemma brukar säga.

Ska också hinna till skolan för att fixa lite hjälpmedel till E:s engelska bl a. Alla mina påhitt för att underlätta i inlärningen har, roligt nog, hittills mottagits med öppna armar. Jag kan ändå förundras över att den pedagogiska kreativiteten inte är större eller mer flexibel, hos lärarna som, till skilland från mig, har både utbildning och mångårig erfarenhet. För att dra lite paralleller till min egen proffession - Riktigt bra service och värdskap uppstår först när vi inte bara uppfyller, utan förekommer kundens behov.

Jorå, den här dagen lär nog svischa förbi den med, så jag passar på att njuta några minuter till av en hederlig kopp kokkaffe och lite "ikappläsning" av vännernas bloggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar