1 januari 2010

Lite mera sjukt

Vilken nyårshelg. Sent omsider kom vi iväg till syster med familj. Kul att träffa alla igen, barnen gladdes åt varandra och julklappsutdelningen. Sedan blev det middag med både kött- och ostfondue och schweiziskt vin till det. Gott! Lite väl gott...

För jag åt och drack utan tanke på att jag brottats med ett elakt virus i 8 dagar, vilket i sin tur resulterade i att jag blev tvärtrött ( -"Skitfull", sufflerar LG; han tycker att jag förskönar, men jag var verkligen rätt och slätt akut supertrött!) tittade på raketerna inifrån och la mig bums fem över tolv, efter en kort sväng ut för att önska alla Gott Nytt År.

Idag är jag pigg igen, i stället har E haft magsjuka hela dagen. Blev alltså en snabbvisit (alltid lika trevligt, men denna gången alltför kort) hos släktingarna och en liten koll på yngsta tillskottet i släktskaran - ute på parkeringen. Han är ju bara sååå söt! Hoppas verkligen att det blir av med gemensam Grönås-städning till sommaren, så vi hinner umgås lite granna i alla fall.

Just nu oroar jag mig för Eric som inte verkar bli bättre alls. Men vi har kontakt med sjukvårdsupplysningen, han ligger på golvet i vårt sovrum och det hela är nog rätt tryggt ändå. Hörde på radion om de stackars anhöriga som mist en fyra-åring under nyårsfirandet i natt. Så fruktansvärt, kan inte ens tänka mig in deras situation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar