13 maj 2010

Alla sover utom vi

Tog en promenad nu det sista jag gjorde innan dusch och sänggående. Det hade äntligen slutat regna, duggade bara lite lätt och var alldeles ljumt. Kanske finns det ändå hopp om sommar?

Annars har vi nyttjat den regniga Kristi Himmelfärdsdagen åt städning och åter städning. Börjar faktiskt se ut som ett hem här igen. Blir bara lite sugen på nya gardiner, eller nå't. Som liksom bekräftar våra ansträngningar.

F är så glad över att ha pappa hemma när han är ledig, så sedan han äntligen vaknat (halv tre!)har jag knappt sett röken av honom. E kollade in Kronprinsessans syn på hur det är att ha dyslexi med mig. Han satt alldeles tyst och koncentrerad. Kommenterade till sist att -"Jag tror nog hon läser bättre än jag i alla fall". Jovisst, lille gubben, men du har ju några år till på dig att träna. Se'n spöade han mig i Couronne. Två gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar