19 januari 2014

Snölycka

 
Tänk dig 130 cm snö varav 70-80 cm är ett enda viktlöst "fluff". Placera sedan en tant på snart 50 och en hoper grabbar i åldern 10-17 år (och ett gäng diverse annat folk också, för all del) med skidor på fötterna i denna snö och du har 2014 års mästerskap i eufori!!

Vi åkte, vurpade, andades snö, försvann, skrattade och tog liften upp för att göra om samma sak igen och igen och igen. Bilderna blev inte så bra - det var svårt med ljuset som "försvann" och "fel" objektiv hade jag lyckats få med mig också. Men det gör liksom ingenting, för endorfinerna rusar fortfarande ikapp när jag tänker på vår helt galna dag. Dessutom bjöd anläggningen på liftkortet, eftersom det var "World Snow Day" - ja, mer passande tema kunde de ju inte ha valt.

Trots att mina ben ikväll är trötta, så trötta och vi packar sonens ryggsäck för ännu en vecka i Bollnäs, kan inte ens det ta ner lyckokänslorna från idag. Alltså - jag tror inte jag haft så roligt i skidsammanhang på 40 år!

5 kommentarer:

  1. Härliga bilder :) Kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. åååå....det ser ju alldeles underbart ut. Tänk när mina kids blivit lite äldre så man kan ut och åka så där. Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Kort och gott - det var helt otrolligt kul!!!

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt! och du passar på att verkligen leva i nuet och njuta av dagen som den är. Du är helt otrolig Anneli! :)

    SvaraRadera
  5. ....eller inte särskilt ansvarsfull då det gäller hus och hem och aningens galen, skulle man också kunna säga ;) Kram mammaH

    SvaraRadera