11 januari 2014

Stor har blivit ännu större

Enligt traditionen när någon fyller år här i huset, fylldes brickan med mackor, tårta, presenter och choklad för att frukost skulle kunna intagas på säng av födelsedagsbarnet. Ofattbart att vår son fyller 17 år idag - vart tar tiden vägen?

Förutom detta fantastiska att en av de viktigaste människorna i mitt liv har firats på olika vis under dagen, så har det mesta gått lite på tok. Inte mycket men lite lagom fel sådär. Först drog jag ikull chokladkoppen när jag steg över tröskeln till sonens rum i morse, så tårtan blev dränkt och hela familjen kom snabbt på fötter för att torka mjölkchoklad från golven. På jobbet har inget gått riktigt enligt planerna, har glömt och börjat i fel ände och inte kommit någon vart. Sedan glömde jag bort tiden så jag kom för sent för att hinna hämta sambons paket på posten - och enligt avin var det sista dagen idag. Hemma sent omsider inser jag att jag glömt handla sallad till den önskade Tacosmiddagen. Blev nå't annat som alla åt utan protester i alla fall. Till sist har här provats att fritera egna chips i sonens nya födelsedagspresent. Det gick väl sådär, men skam den som ger sig!

1 kommentar:

  1. Hälsa sonen grattis från oss i Aspås. Kram Linda

    SvaraRadera