21 mars 2011

Vill ju va' som du

Det tokstormar ute och jag är trött som, jag vet inte vad.. Men det visste jag ju, att det skulle bli så. En hel månad utan måndagsgympan (förvisso med grund och goda skäl till uppehållet) gör sig inte ostraffat numera.

Sen grämer det mig en hel del att jag inte kunde ta mig in till sta'n för att lyssna på Bodil Malmsten någon av de kvällar hon haft sin "uppläsningsföreställning". Och inte sjutton låter hon "grinig" i Radio Jämtlands intervju. Jag tycker hon låter precis så uppriktig och rättfram som jag skulle vilja vara. Bodil är min författaridol, jämte Kerstin Ekman. Dessa starka, kloka kvinnor med så mycket integritet och sitt fantastiska författarskap. Tänk den som kunde skriva som de. Det vore min största dröm. Större än att vinna ett VM, större än att bli karriärmässigt framgångsrik.

Men medan jag drömmer, så vill jag alldeles säkert bli lite mera kulturell - så snart jag blir stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar