22 mars 2011

Läxläsning


Här sitter han. Gör läxan och läser alldeles själv - Ärtan, Pärtan, Paff. När jag tänker tillbaka på samtalet med habbens psykolog, det samtal som jag bestämde mig för att inte prata om, inte ens ödsla energi på att skriva om, då är segern ännu större.

Segern har vi helt och hållet elevhälsans specialpedagog att tacka för. Med hennes uthållighet, entusiasm och målmedvetenhet har framstegen radats på varandra. Sådant engagemang är värdefullare än jag med ord kan beskriva.

F:s framsteg i bokstävernas värld står i bjärt kontrast till stormvindarna som tilltagit ytterligare sedan i går kväll. Så pass att jag håller mig inne från såväl hundpromenad som tvättstuga ikväll.

3 kommentarer:

  1. Åh vilken nderbar läsning!

    Heja er!

    hejahejaheja er!

    SvaraRadera
  2. Härligt ♥ !
    /Sjôntorparn

    SvaraRadera
  3. Pur ren läslycka, kan ni tro!!!

    SvaraRadera