19 mars 2011

Jomenvisst


Det blev både skotertur och fisketävling idag. Tack allra goaste grannarna för det!Fem skotrar och sammanslagt 14 personer blev vi till slut. Och på sjön gick det ju att gasa rejält, he, he... Tänk att första turen oftast är den roligaste. Känns nästan som att jag skulle kunna ställa undan slalomskidorna till förmån för något motordrivet nu. Men då har vi ju också åkt skidor sedan december...

Med fisket blev det inte så mycket, det blåste småspik ute på sjön. Bra nog mycket mysigare då med fikat på land. Väl hemma igen tog jag med hunden ut för en skatetur. Sjön är verkligen "användbar" så här års.

När jag sitter här och väntar på att mannen ska komma hem och tittar på den största månen jag någonsin sett, konstaterar jag att idag har vi verkligen varit effektiva. Jag hann nämligen även med några maskiner med tvätt, lagade en riktigt god middag och fixade i hönshuset innan det var dags för lite soffmys framför TV:n med grabbarna.

Körslaget stod på F:s önskelista. Och ja, en av mina favoriter är ju med, så det var ingen uppoffring, direkt. Och efter att ha sett henne susa fram över Umeälven på en skoter av "rätt" modell, hejjar naturligtvis F på henne.

3 kommentarer:

  1. Min själ och mitt hjäta tillhör Jämtland men just nu bor jag i Partille och jag var en gång granne med Casper och hans familj när han var en liten unge så därför går min röst till just honom.
    Får väl se framöver vad de presterar men än så länge....

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Va bra att det blev en lyckad dag för er också. Själv blir jag lite ofärdig av att åka skoter ut på sjön men det är det värt, speciellt eftersom Kajsa tycker att det är så roligt att fiska.
    Nä nu ska man väl ut i det vakra vädret ännu en dag.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Maidi: -Ja, jag är mer neutral, som sagt :) Men det är ett härligt musikprogram som man blir glad av!

    L&K: Härliga vårvinterdagar, eller hur!

    SvaraRadera