21 juli 2011

Action på sjön


Hemkomsten blev sen efter en helt magisk kväll i Shakespears anda med duktiga skådespelare, vädrets makter på vår sida och trevligt sällskap. Tog lite sovmorgon och sedan fortsatte arbetet på åkrar och i jordgubbsland, tills på eftermiddagen , när ryktet gick att byns mer våghalsade yngre, vuxna grabbar skulle testa skoterkörning på vattnet i Mårsaviken. Snabbt var vi ett femtontal som samlats på stranden för att i ömsom sol , ömsom ösregn beskåda galenskaperna. Allt från hänförda smågrabbar, via hundpromenerande nyfikna till imponerade, om dock frusna, mammor. Det behövs inte så mycket för att förgylla en dag, vissa simmar med delfiner, andra med skotrar, eller - not!

Jag hade ju någonstans föresatt mig att komma iväg till Flykälen på dans till Jannez ikväll, men ingen hade tid eller ork att följa med. Och så danstokig är jag nu ändå inte att jag åker helt själv. Så det fick bli en kanottur och lite "blomsterplugg" inför lördagens vandring i stället.

2 kommentarer:

  1. Sammalika här också.
    Skoterkörning på vattnet menar jag.
    Avundas dig för dina kajakturer!

    SvaraRadera
  2. Visst ser det häftigt ut?!! Men jag och de andra tanterna konstaterade att har man problem att ta sig över en blöt myr vintertid, så ska man nog inte ens prova ge sig ut på vattnet ;)

    Och kajaken, ja, den är nog min bästa investering det här året!

    SvaraRadera