7 juli 2011

Sommar i Jämtland



Jo! Det har vi!! Härligt varmt, soligt och badtemperatur i sjön om man simmar alldeles i ytan. Barnen badar hela tiden, jag har hittills nöjt mig/hunnit med en simtur. I går gjorde jag t o m en cypakutsi utan kut. Det vill säga - paddlade till Västerviken, simmade nog en par hundra meter, fortsatte vanliga paddelturen och cyklade till buan för att stänga in kreaturen sent på natten och skrämde två älgar på kuppen. Roligt, tidskrävande och aj, vad ont jag har i rumpan idag - gruvar rakt för reprisen ikväll. (Jo, han som hjälpte sambon att frakta upp djuren fick av misstag med sig bomnyckeln, och fyrhjulingen är bränslelös, så nu är det bara att trampa.)

Annars är jag lätt fascinerad över hur lite man kan få gjort på en vecka när man inte har någon tidspress. Snart kan jag lägga en hel semestervecka bakom mig och det enda jag åstadkommit är att umgås en del med guddottern och hennes mor ( bakade en fromagetårta till den senares födelsedag, som tyvärr kollapsade i värmen, men som tur var smakade bra ändå), betar sakta men säkert av tvättberget som växt till sig i takt med tvättmaskinshaverierna, köpt nya skor ("bal"skor, minsann!!) och sydde hastig och lustigt om en gammal finklänning till en lite tuffare solklänning. Och kollat jobbmail och pratat med gamla arbetsgivaren. Valet av arbetsplats fr o m nästa år tål att funderas på en sväng till. Och jag som trodde jag bestämt mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar