12 juli 2011

Här händer det grejor


I natt kom en bastuleverans (från Bygdsiljum med Vilhelmina Kranbilar, bara en så'n sak!) och idag är en mekaniker från Nylunds här och fixar igång nya rundbalspressen. Husets (och grannarnas) grabbar har först monterat skorsten och kamin och nu har de tryckt in sig allihopa i traktorhytten för att vara med på premiärturen.

Själv trycker jag i mig den sista rulltårtsskivan och med inspiration av Bondhustrun, står en bulldeg på jäsning och kanske att det blir ett matbröd också innan dagen är slut. Redan innan övriga familjen stigit upp hade badrummet fått sig en omgång och resten av huset står förväntansfullt och väntar på sin tur av påhälsning av matte med kvast och skurhink i högsta hugg.

Jo, det blir lätt att ta sig an inomhussysslor när sommaren återvänt till Jämtländsk kvalitet - 12 grader och västan... Men den husliga delen av mitt semsterfirande jag, behöver det med. Resultatet blir ju faktiskt både gott och fint!

2 kommentarer:

  1. Heja!! Skicka över lite städiver tack! eller kom över och städa vetja du är välkommen.

    SvaraRadera
  2. Om du visste hur sällan jag städar skulle du inte fråga , hi hi - jag behöver nog all städiver själv... och lite till!

    SvaraRadera