24 december 2011

God Jul!


Här blir det inga revbensspjäll i år. Vände "upp-och-ner" på två frysar utan att hitta dem. Det får gå ändå. Hade glömt att köpa prinskorv också (viktigt i barnatycke), så det blir en sväng förbi affären idag med. Men det är  ändå på vägen till kyrkogården där jag tänkte tända ljus på gravarna, så det ordnar sig utan nå't extra, egentligen..

Men granen är vi supernöjda med, inte minst "Lill-Ernst" som stått för designen. Inte så modernt minimalistisk, kanske, men fin. Och farmor & Farfars gamla kyrka är på plats. Gott så.

Nu blir det till att hasta iväg, om golven ska hinna bli torkade innan det är dags för julmiddag. Ikväll, sedan, ska jag surfa runt hos alla favoritbloggare och önska God fortsättning och börja skissa på nyårsbrevet jag ska skicka till alla som inte fick något julkort i år.

Uppdatering X antal timmar senare: Nu är det lugnt och skönt och precis så som jag tycker att jul ska vara. Bäst idag: Bilturen genom ett vintervackert Offerdal med vilda djur, den chililimegravade regnbågen och kvällspromenaden efter middag och julklappsutdelning. Sämst: Att jag gjorde sönder F:s nya hjälm när jag skulle justera den - och den är köpt i Vemdalen!!!

2 kommentarer: