13 december 2011

Lusse lelle, 11 nätter före jul...



Lucia, är det visst. Har inte märkt så mycket av det - blir ju liksom inga lussetåg sedan grabbarna slutat fritids och vi inte ryms att få titta på skolan. Kyrkan då? Jo, det hade varit fint, om de nu inte bestämt sig för att köra på torsdag, vår träningsdag, i stället. Och visst, om jag hade hakat på jobbets julbord, hade jag fått uppleva Luciatåg där, men jag hade bara ingen lust att stanna i stan ikväll. Men jag hade som tur var, hunnit frysa ner några katter från lussebullsbaket till 1:a advent, så vi mumsade i oss en sådan i alla fall.

Nedräkningen på jobbet börjar verkligen kännas nu. Under året har jag bl a varit med och ordnat träffar för studenterna med gästföreläsare från branschen, och igår var det den sista jag blir inblandad i . Det är ett gäng tjejer i avgångsklassen som jag haft lite mer att göra med än övriga - ett härligt, skärpt gäng med framåtanda och hur gulliga som helst. Döm om min förvåning när de överräckte den vackraste orkidé man kan tänka sig, som ett tack för den tid som varit. Jag blev stum, skakig i benen och naturligtvis kom en liten tår, min vana trogen. Det har sagts förut. - Jag kommer att sakna en hel del från det här jobbet också.

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med uppskattning och du är säker tvärd varenda blomma tror jag.

    SvaraRadera
  2. Jag tittar troget på SVT:s luciatåg varje år. Perfekt ursäkt för att hänga i soffan med tända ljus och en kaffekopp en hel timme:-)

    Annars har jag firat lucia som aldrig förr i år. Två gånger i söndags (luciagudstjänst med dotterns kör och så Adolf Fredriks musikklasser i Globen - magnifikt) och så en gång på tv:-)

    SvaraRadera
  3. Myran: Det var jujättekul med blomman i vilket fall, värd eller inte värd :)

    Cruella: Åh, så fint! Jag tar igen det nästa år, hoppas jag!

    SvaraRadera